środa, 24 grudnia 2008

Wesołych Świąt


Iyim Bayram. Bez wdawania sie w szczegóły życzymy wszystkim Wesołych Świąt. Gdziekolwiek jesteście i cokolwiek robicie, nawet jeśli chłopczyk leżący w drewnianej wanience i sianie jest dla Twoich sąsiadów niezrozumiałym symbolem a zamiast pastoralnych dzwonów za oknem rozbrzmiewa arabska modlitwa.

Nasi Turcy też mają jutro święto: rocznica odzyskania niepodległości przez mieszkańców Antepu. Więc świętujemy razem.

Z ciekawostek niedaleko stąd leży miasto Urfa, gdzie urodził się w nim Abraham. Wychował się w jaskini ukrywając się przed groźbą śmierci. Gdy dorósł i wystąpił przeciw władzy pojmano go i skazano na śmierć. Kara była wymyślna. Chciano zrzucić go z wieży meczetu w ogień wprost na ostre pale i kamienie. Abraham zamienił ogień w wodę a grożące mu kamienie i drewniane pale w Karpie. Na pamiątkę ryby te, są teraz święte i nie nadają się do jedzenie :)

Iyim Bayram raz jeszcze...

Zamiast mikołaja bardzo turecki żołnierzyk:


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

oł jeah!
a ja prawie dziś umarłam bo miałam spotkanie z ością przy wigilijnym stole, i mega, mega akcja z kina, cała rodzina próbuje mi pomóc, wszyscy krzyczą i robią mnóstwo beznadziejnych rzeczy. ja się zeżygałam, zyje ;) oł jeah

adela

ściskam

Agata Wielgołaska pisze...

dzieki za zolnierzyka! siedze w robocie probujac wyobrazic sobie, ze sa Swieta - zolnierzyk mnie rozwalil normalnie:)

Filip pisze...

Dzieki Adelko. Na ciebie zawsze mozna liczyc :)

なな pisze...

qrka bardzo turecki żołnierzyk z barodzo tureckim kolorem oczu... normalnie zabawka pirma sort:)
Wesołych Świąt :)

O nas