poniedziałek, 2 marca 2009

Kobiece historie

Kraje arabskie maja to do siebie, ze sa nie bardzo europejskie. Czlowiek, nawet jesli gruntownie sie przygotuje i przeczyta przewodnik oraz pare innych ksiazek o kulturze i obyczajach, bywa ciagle zaskakiwany. Zwlaszcza, kiedy ten czlowiek jest kobieta. Okazuje sie, ze kupienie bardzo podstawowych, wydawaloby sie, srodkow higenicznych moze byc problematyczne ale i bardzo zabawne:

APTEKA 1
Za lada mlody pan
Ja: Salam alejkum.
Pan: Alejkum salam.
Ja: Do you have tampons?
Pan: What?
Ja: Tampons. OB? Tampax?
Pan: Aaaaaa...No. No, Syria no tampax.

APTEKA 2
Za lada trzech mlodych panow.
Ja: Salam alejkum. Do you have tampons? OB?
Pan1: /milczy i patrzy/
Pan2: /mowi cos po arabsku to Pana3 patrzac na mnie/
Ja: Tampax?
Pan1: yes, yes /po czym milczy i nie wykonuje zadnej czynnosci/
Pan2 i Pan3: /milcza, sa czerwoni i patrza na mnie/
Ja: So if you have it can you give me?
Pan1: /wskazujac reka na drzwi zaplecza/ english, english.
po paru minutach z zaplecza wychodzi Pan4
Pan4: Yes?
Ja: Do you have tampons?
Pan4: What...? AAAAA, no, no. No.

APTEKA 3
Za lada nikogo. Czekam, z zaplecza wychodzi gruby i stary pan. Rezygnuje i wychodze.

APTEKA 4
Za lada dwoch milych panow.
Ja: Salam alejkum. Do you have tampons?
Pan: Yes. But tampons for what?
Ja: For period.
Pan: But period of what?
Ja: /lekko skonfudowana/ you know..., for women period
Pan: Ok, but period of what?
Ja: /widzac kontem oka Filipa, ktory chce cos wytlumaczyc za pomoca gestow/ You know... when women have blood from...
Pan: Aaaa, no, we don't have.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

o jezu, umarłam ze smiechu, choć kurka smieszne to ani troche nie jest, wracaj do wawy bejb, my tu mamy plenty of tampons!!!!!

pawlak

なな pisze...

O matko ... koszmar...:))) dialogi były zabawne, ale pewnie Tobie nie było do śmiechu:( mam nadzieję, że sobie poradziłaś :)

Marta vel Gałcz pisze...

Masakira;) ale za to piękna angielszczyzna Mańku:) Szacuneczek.

Anonimowy pisze...

hahahaha! BIZARRE-

/mar (marta from sweden!)

O nas